PXC / gTOR / Sito na żywo

autor: Marta Kwiatek

Przy okazji kolejnej zmianie ekspozycji w plenerowej galerii welodromowej gTOR premiera cyklografa. Autorem tegoż wyrafinowanego do kwadratu piksela utworu na czarny i papier jest PX CEREMONY, kultywator kultury 8-bitowej.

Cyklograf RYWALIZACJA  > 👁 > ku chwale Nowych Dynasów

Zapraszamy przed budynek klubowy toru kolarskiego Orzeł — Nowe Dynasy, gdzie zaprezentowane zostaną trzy cyklografy autorstwa PX CEREMONY. Otwarciu będzie towarzyszyć akcja sita na żywo, o czym przekonacie się na własnych koszulkach. Po wszystkim ruszymy w miejskiego rowerowego szwenda.

PXC / gTOR / Sito na żywo
Start: 21 marca, godz. 18

Tor kolarski Orzeł — Nowe Dynasy
ul. Podskarbińska 11, przed budynkiem klubowym.

Kilka słów od autora o cyklografach: — Kolarstwo to sport indywidualny i drużynowy zarazem. Podejmij zdrową rywalizację z przeciwnościami. Wygraną będzie przestrzeń do aktywności i odpoczynku, pamięć o lokalnej tożsamości oraz przyszłość warszawskiego kolarstwa torowego. Nowe Dynasy to nasza wspólna sprawa. Kto na mecie podniesie ręce? — pyta PXC.

„Sito na żywo”, ma proste zasady.
Wy przynosicie koszulkę, szmatę, byle jasną. My drukujemy czarną farbą.
Grafika „Nowo Dynasowa” autorstwa PXC.
Koszt nadruku: co łaska.
Rozmiar nadruku około a3.

Niech to kulturotwórcze spotkanie będzie okazją do rozmowy o przyszłości terenu, na którym stoi tor kolarski Orzeł oraz budynek klubowy, oba zabytkowe. Łubudubu, niech żyje nam! Wydarzenie jest jednym z wielu działań mających na celu zaktywizowanie lokalnej społeczności Grochowa, Kamionka i szerzej Warszawy wokół tematu przyszłości Nowych Dynasów.

PX CEREMONY to koncepcyjny projekt nawiązujący do mrocznego przełomu lat 80-tych i 90-tych, pierwszych fascynacji 8-bitowymi grami, demosceny, telegazety, mono melodii, magii, okultyzmu i tajemnic miasta. Największe źródło inspiracji stanowi ludzka różnorodność, wierzenia i wynikające z nich metody postrzegania rzeczywistości. PXC konstruuje okładki, plakaty i litery tworząc kompozycje z pixeli. Układanie ich ma medytacyjno-kontemplacyjny wymiar. Przyjęty styl pracy wymusza na twórcy redukcję w sposobie kształtowania formy (przedstawiania detali) oraz doskonali jego cierpliwość. Efekty bywają nostalgiczne.